เปิดตัวรถปอร์ตคลาสสิค Ford GT40 2021

GT40 มีที่นั่งที่ปรับระดับสูงจากพื้นเพียง 40 นิ้ว แต่ให้ความรู้สึกลื่นไหล มื่อสัมผัสพวงมาลัยขนาด Frisbee และเข้าไปนั่งบนเบาะด้านขวา กดปุ่มสตาร์ท โซนิคอะดรีนาลีนจะทำให้เครื่องยนต์พุ่งระเบิด เครื่องยนต์ดูดอากาศเป็นคาร์โบไฮเดรตสี่เวเบอร์และมีเสียงคำรามจากท่อไอเสีย

Ford 427 Cu ขับเคลื่อนโดยเครื่องยนต์ V-8 ผลิตในแอฟริกาใต้โดย Superformance (ภายใต้ใบอนุญาตจาก Gulf Oil และ Safir GT40) Tool Room GT40 มีราคาตั้งแต่ 300,000 ถึง 330,000 เหรียญ ขึ้นอยู่กับเครื่องยนต์และตัวเลือก รุ่นที่ไม่ได้รับการรับรองมาตรฐานที่เรียกว่า 50th Anniversary GT40 เริ่มต้นที่ $250,000 และมาพร้อมกับเครื่องปรับอากาศพวงมาลัยซ้ายที่เป็นอุปกรณ์เสริมและส่วนประกอบที่ทันสมัย

คุณจะพบกับอุปกรณ์เสริม head-up display ได้ภายในรุ่นใหม่ล่าสุด (ครอบคลุมโดยไม่รบกวนสมาธิซึ่งไม่ใช่กลเม็ดเล็กๆ น้อยๆ) และระบบอินโฟเทนเมนท์ MBUX รุ่นใหม่ ซึ่งแสดงบนหน้าจอแยกกันห้าหน้าจอ และเปิดใช้งานด้วยลายนิ้วมือ เสียง หรือใบหน้า การรับรู้ นอกจากนี้ภายในห้องโดยสารที่มีพื้นผิวที่ดูดุดันและแบบแม็กซิมาลิสต์ ยังมีเบาะนั่งปรับได้ 18 มอเตอร์ ระบบเสียง Burmester 30 ลำโพง (มีให้อัปเกรด) ไฟส่องสว่างรอบข้าง 64 สี และเมนูอะโรเมติกส์แบบออนดีมานด์ เทคโนโลยีด้านความปลอดภัยใหม่รวมถึงถุงลมนิรภัยสำหรับผู้โดยสารด้านหลัง ซึ่งเป็นอุตสาหกรรมแรกและเฟรมที่สามารถยกขึ้นได้สูงถึงสามนิ้วก่อนการชนด้านข้าง ทำให้ผู้ขับขี่มั่นใจในประสิทธิภาพของเรา Ford 427 Cu

Ford GT40

Sitting just 40 inches above the ground, the GT40 feels impossibly low upon entry. But slither over the sill-mounted shifter, under the Frisbee-sized steering wheel and into the right-hand seat, stabs the start button and you’re rewarded with pure sonic adrenaline. The engine explodes to life, sucking a whale-lung’s worth of air into four Weber carbs and bellowing from an exhaust.

Powered by a fire-breathing Ford 427 cu in V-8 engine. Made in South Africa by Superformance (under license from Gulf Oil and Safir GT40). The Tool Room GT40 costs from $300,000 to $330,000 depending on engine and options; a non-homologated version called the 50th Anniversary GT40 starts around $250,000 and comes with air-conditioning, optional left hand drive and modern components.

Inside the newest model you’ll find an optional augmented-reality head-up display (comprehensive without being distracting, which is no small trick) and the next generation MBUX infotainment system, displayed across five separate screens and activated by fingerprint, voice or facial recognition. Also inside the aggressively textured, maximalist interior are 18-motor-adjustable seats, a 30-speaker Burmester audio system (available as an upgrade), 64-color ambient lighting and a menu of on-demand aromatics. New safety tech includes front-facing rear passenger airbags, an industry first and a frame that can elevate up to three inches before a side collision.

Share on

Published 15th July 2021
×