Porsche 911 GT3 รถสปอร์ตสุดหรู

นับตั้งแต่ Porsche’s 911 GT3 เข้าฉากในปี 1999 นับได้ว่าเป็นรถในฝันของใครหลายคน ซึ่งเป็นรถรุ่นพิเศษที่มีอัตราเร่งสูงและตอบสนองได้อย่างเป็นธรรมชาติ GT3 รุ่นใหม่ล่าสุด เผยภาพรวมคร่าวๆถึงความยาว ความสูง และกว้างกว่ารุ่นก่อนเล็กน้อย แม้ว่าจะมีน้ำหนักเพียง 3,164 ปอนด์ก็ตาม ส่วนประกอบที่เบากว่านี้ถือเป็นเคล็ดลับเฉพาะ ซึ่งรวมถึงกระจก ท่อไอเสีย และล้อ รวมถึงการใช้วัสดุคอมโพสิตที่มากขึ้น

แอโรไดนามิกที่ได้รับการปรับปรุง สามารถสังเกตเห็นได้ชัดเจนจากด้านหน้าและด้านหลังของตัวรถ ซึ่งได้รับการปรับปรุงอย่างหนัก และยังเป็นการเปลี่ยนแปลงสำคัญของระบบกันสะเทือนหน้าแบบปีกนกคู่ ซึ่งมาแทนที่การติดตั้ง MacPherson-strut โดยผ่านการทดสอบจากการใช้จริงมาแล้ว ผลลัพธ์ที่ได้คือความคล่องตัวที่เพิ่มมากขึ้น ซึ่งเสริมด้วยพวงมาลัย ในขณะที่ล้อหลังทำหน้าที่ ทำให้ระยะฐานล้อสั้นลงหรือยาวขึ้นตามต้องการ ภายในได้รับการปรับปรุงด้วยรายละเอียดล่าสุด 992 รวมถึงแผงหน้าปัดดิจิตอลแบบเรียบ และยังใช้เบาะบักเก็ตซีทจาก GT3 รุ่นก่อน เป็นตัวเลือกสำคัญสำหรับการวิ่งระยะยาว

ทั้งหมดนี้ได้รับแรงกระตุ้นจากเครื่องยนต์ขนาด 502 แรงม้า ขนาด 4.0 ลิตร 6 สูบ แรงบิด 346 ฟุตปอนด์ และความโดดเด่นของการเป็นเครื่องยนต์ที่ดูดอากาศตามธรรมชาติเพียงเครื่องเดียวในสาย 911 รวมไปถึงเสียงคำรามอันดุดันของเครื่องยนต์ เส้นสีแดง 8,400 รอบต่อนาที มีให้เลือกทั้ง PDK 7 สปีดและเกียร์ธรรมดา 6 สปีด และในขณะที่เกียร์ออโต้คลัตช์คู่ของชตุทท์การ์ทนั้นเร็วและทนทานในระดับตำนาน ยังมาพร้อมกับคุณสมบัติ Launch Control ที่ยอดเยี่ยมในการบู๊ตที่แม่นยำของคันเกียร์ปอร์เช่

Porsche 911 GT3

Ever since Porsche’s 911 GT3 came on the scene in 1999, the high-revving, naturally aspirated variant has been a wish-list vehicle. A quick glance shows the newest GT3 to be slightly longer, taller and wider than its most recent predecessor, though at 3,164 pounds it weighs the same. That particular trick is thanks to lighter components — including glass, exhausts and wheels, plus greater use of composites.

Enhanced aerodynamics are noticeable in the heavily revised front and rear, but the most significant change is the double-wishbone front suspension, which replaces the tried-and-true MacPherson-strut setup. The result is even greater agility, which is further bolstered by rear-axle steering that functionally shortens or lengthens the wheelbase, as needed. The interior is updated with the latest 992 details, including the flat digital dash, but the bucket seats from the previous GT3 are a welcome option for extended runs.

It’s all motivated by a 502 hp, 4.0-liter flat-six with 346 ft. lbs. of torque and the distinction of being the only naturally aspirated engine in the 911 line, as well as having a lovely howl as it wails its way up to an 8,400 rpm redline. Both a seven-speed PDK and a six-speed manual transmission are available, and while Stuttgart’s double-clutch auto shifter is legendarily fast and durable and comes with a whopping Launch Control feature to boot, it’s hard to argue against the light, precise engagement of a Porsche stick shift.

Share on

Published 8th July 2021
×