เฟอร์รารี เดย์โทนา เอสพี: Ferrari Daytona SP3

อุตสาหกรรมยานยนต์ส่วนพยายามที่จะปฏิเสธเครื่องยนต์สันดาปภายใน แบรนด์ Prancing Horse ได้เพิ่มเทรนด์ด้วย Ferrari Daytona SP3 รุ่นลิมิเต็ดเอดิชั่น ตั้งชื่อตามชัยชนะบนโพเดี้ยมของ Scuderia Ferrari ในการแข่งขัน 24 Hours of Daytona ในปี 1967 เครื่องยนต์ 828 แรงม้ารถต้นแบบด้านกีฬาในยุคนั้นของ Maranello โดดเด่นด้วยเบาะนั่งที่ติดอยู่กับโครงรถคาร์บอนไฟเบอร์โดยตรง (กล่องคันเร่งจะปรับแทน) เพื่อลดจุดศูนย์ถ่วง นอกจากนี้ยังช่วยให้ห้องนักบินกลับสู่ช่วงเวลาของการแข่งขัน สร้างความเชื่อมโยงภายในระหว่างนักบิน รถขับเคลื่อนล้อหลัง และถนน

มาพร้อมกับเครื่องยนต์ V-12 ขนาด 6.5 ลิตร ซึ่งเป็นเครื่องยนต์มีการผลิตแบบมีอากาศหายใจตามธรรมชาติที่ทรงพลังที่สุดเท่าที่เฟอร์รารี่เคยผลิตมา เมื่อรวมกับระบบส่งกำลังคลัตช์คู่เจ็ดสปีดที่ได้รับจาก F1 ทำให้ Daytona หนัก 3,240 ปอนด์ สามารถชาร์จจาก 0 ถึง 100 ไมล์ต่อชั่วโมงใน 2.85 วินาที ระหว่างทางไปสู่ความเร็วสูงสุด 211 ไมล์ต่อชั่วโมง มีเสียงที่ทรงพลังและแสดงออก การปกครอง จาก 2.218 ล้านดอลลาร์

As most of the automotive industry falls lockstep into disavowing the internal-combustion engine, the Prancing Horse marque has bucked the trend with its limited-edition Ferrari Daytona SP3. Named after Scuderia Ferrari’s podium sweep at the 1967 24 Hours of Daytona, the 828 hp tribute to Maranello’s sports prototypes of the era features seats attached directly to the carbon-fiber chassis (the pedal box adjusts instead) to lower the center of gravity. It also returns the cockpit to racing’s golden age, creating an intrinsic connection between the pilot, the rear- wheel-drive car, and the road.

And then there’s the 6.5-liter V-12, the most powerful naturally aspirated production engine ever made by Ferrari. Combined with an F1-derived seven-speed dual-clutch transmission, it enables the 3,240-pound (dry weight) Daytona to charge from zero to 60 mph in 2.85 seconds on its way to a top speed of 211 mph all with a soundtrack that screams in defiance against lithium-ion’s impending dominance. $2.218 million

Share on

Published 15th December 2023
×