รีไววัล ฟิวส์ Fuse by Revival Cycles

Courtesy of Revival Cycles

Ed boyd เป็นนักออกแบบที่ประสบความสำเร็จสำหรับแบรนด์ต่างๆ เช่น Sony และ Nike และปัจจุบันเป็นรองประธานอาวุโสของ Dell เขาได้ติดต่อกับ Alan Stulberg ผู้ก่อตั้ง Revival Cycles เพื่อสำรวจขีดจำกัดภายนอกของการออกแบบรถจักรยานยนต์ โดยทั้งสองใช้เวลามากกว่าเจ็ดปีที่แนวคิดของพวกเขาจะประสบความสำเร็จ และผลลัพธ์ที่ได้คือการเป็นจักรยานยนต์ที่ได้รับการขนานนามว่า Fuse ซึ่งเป็นหนึ่งในจักรยานยนต์ที่ซับซ้อนที่สุดเท่าที่เคยมีมา

Fuse ประมวลผล L-twin ขนาด 1,100 ซีซีจาก Ducati Monster ในช่วงกลางปี 2000 ซึ่งเป็นส่วนประกอบในตลาดมวลชนแต่เพียงผู้เดียวของจักรยานยนต์คันนี้ แต่ต้องขอบคุณการอัปเกรดตั้งแต่เรือนปีกผีเสื้อแบบกำหนดเองไปจนถึงท่อไอเสียที่ประดิษฐ์ขึ้นเองโดยเฉพาะ บวกกับรูปลักษณ์ที่ปรับปรุงใหม่อย่างดุดันและคล่องตัวโดยใช้ชิ้นส่วนใหม่ทั้งหมด

When Ed boyd, an accomplished designer for brands including Sony and Nike and currently a senior vice president at Dell, approached Revival Cycles founder Alan Stulberg to explore the outer limits of motorcycle design, neither had any idea it would take seven years for their notions to come to fruition. The result, a bike christened Fuse, is among the most complicated one-offs ever conceived.

At the heart of Fuse is an 1,100 cc L-twin from a mid-2000s Ducati Monster, the bike’s sole mass-market component, though thanks to upgrades ranging from custom throttle bodies to the handcrafted exhaust, plus an aggressively reimagined and streamlined aesthetic reimagining using all new parts.

Share on

Published 12th January 2023
×