สตอฟฟา Stòffa

Courtesy of Stoffa

เมื่อ Stòffa แบรนด์อินดี้จากนิวยอร์กเปิดตัวในเว็บไซต์อีกครั้งในปี 2021 ได้เปิดตัวสินค้ารุ่นลิมิเต็ดที่ออกแบบร้านค้าปลีกตามสั่งอีกด้วย และในปัจจุบัน แบรนด์นำเสนอคอลเลกชั่น 6-7 คอลเลกชั่นต่อ ปี ซึ่งจะประกอบไปด้วยเสื้อผ้า 12 ถึง 14 ชุด โดยต้องแจ้งให้ทราบล่วงหน้า 6-8 สัปดาห์ในการสั่งซื้อ เสื้อผ้าจะถูกประดิษฐ์และจัดส่งภายในหกสัปดาห์ต่อมา

แนวทางนี้กระตุ้นให้ลูกค้าคิดอย่างรอบคอบเกี่ยวกับวิธีการปรับแต่งตู้เสื้อผ้าเมื่อเวลาผ่านไป ขณะเดียวกันก็ป้องกันการผลิตมากเกินไป ในโลกที่อุตสาหกรรมที่แฟชั่นจำเป็นต้องผลิตน้อยลง Stòffa กำลังเป็นผู้นำ

When New York–based indie brand Stòffa relaunched its website in 2021, it also introduced a limited-edition, made-to-order retail model. Now, the brand offers six or seven capsule collections a year, comprising 12 to 14 outfits with a six-to-eight-week purchasing window. Garments are fabricated and delivered approximately six weeks later.

This approach encourages customers to think carefully about how they build their wardrobes over time, while also preventing overproduction. In a world where the fashion industry needs to produce less, Stòffa is leading the way.

Share on

×